Wnioski przyjmowane będą w terminie: od dnia 21.04.2020 r. do dnia 04.05.2020 r.
Podstawa prawna udzielenia dofinansowania: art. 15 zze ustawy o szczegółowych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2020 poz. 374 z późn. zm.)
O powyższe dofinansowanie mogą ubiegać się:
Organizacje pozarządowe (np. fundacje, stowarzyszenia) oraz inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego, np. kościelne osoby prawne, kluby sportowe.
W jakich przypadkach przysługuje wsparcie:
Wsparcie przysługuje w przypadku spadku przychodów z działalności statutowej w następstwie wystąpienia COVID-19 o co najmniej 30%.
Dofinansowanie może zostać przyznane na okres nie dłuższy niż 3 miesiące, wypłacane jest
w okresach miesięcznych po złożeniu przez organizację pozarządową oświadczenia o zatrudnianiu
w danym miesiącu pracowników objętych umową oraz kosztach wynagrodzeń każdego z tych pracowników i należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, wg stanu na ostatni dzień miesiąca, za który dofinansowanie jest wypłacane. Wysokość dofinansowania będzie ustalana według następujących przedziałów spadku obrotów:
- co najmniej 30% – wsparcie może być przyznane w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 50% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu do każdego pracownika;
- co najmniej 50% – wsparcie może być przyznane w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 70% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu do każdego pracownika;
- co najmniej 80% – wsparcie może być przyznane w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 90% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu do każdego pracownika.
- utrzymania w zatrudnieniu pracowników objętych umową przez okres dofinansowania,
- przeznaczenia dofinansowania na koszty związane z wynagrodzeniami pracowników oraz składkami na ubezpieczenia społeczne od tych wynagrodzeń.
- W przypadku nieutrzymania w zatrudnieniu pracownika przez wymagany okres, organizacja zobowiązana jest do zwrotu dofinansowania bez odsetek, proporcjonalnie do okresu nieutrzymania w zatrudnieniu pracownika, w terminie 30 dni od dnia doręczenia wezwania starosty.
- W przypadku wykorzystania środków niezgodnie z przeznaczeniem, przedsiębiorca zobowiązany jest do zwrotu środków w części wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem w terminie 30 dni od dnia doręczenia wezwania starosty.
Elektronicznie składamy:
- Umowę o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku przychodów z działalności statutowej w następstwie wystąpienia covid-19,
- Wniosek o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku przychodów z działalności statutowej w następstwie wystąpienia covid-19,
- Oświadczenie Organizacji pozarządowej o prowadzeniu działalności statutowej oraz zatrudnianiu pracowników objętych wnioskiem
- Zestawienie źródeł finansowania.
o udzielenie pożyczki, prosimy, aby Wnioskodawca przed złożeniem tego wniosku opatrzył podpisem kwalifikowalnym każdy z ww. dokumentów.
Podpisane załączniki i umowę należy załączyć do wniosku.
W wersji papierowej składamy:
- wniosek, oświadczenie, zestawienie źródeł finansowania wraz z podpisaną i opieczętowaną umową w 2 egzemplarzach w wersji papierowej należy przesłać za pośrednictwem poczty na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Płońsku, ul. Wolności 12, 09-100 Płońsk lub złożyć osobiście w zamkniętej kopercie do skrzynki podawczej znajdującej się w siedzibie Urzędu.
UWAGA – do wersji papierowej należy przesłać w wersji elektronicznej załącznik nr 2 do wniosku tj. trzy kalkulatory na jeden z poniższych adresów mailowych:
- mturowiecka@pupplonsk.org.pl
Powiatowy Urząd Pracy w Płońsku zwraca się z prośbą o staranne i rzetelne wypełnianie wniosków
i dołączenie wymaganych załączników.
Wnioskodawca zostanie poinformowany o sposobie rozpatrzenia wniosku pisemnie, mailowo lub
w szczególnych sytuacjach telefonicznie i terminie zawarcia umowy.
Powiatowy Urząd Pracy nie ponosi odpowiedzialności za awarię powodującą brak dostępu do
platformy praca.gov.pl, niewłaściwie przesłane lub uszkodzone pliki.
Szczegółowych informacji na temat oferowanej formy wsparcia dla organizacji pozarządowych udziela nasz doradca p. Dariusz Grzelak pod numerem telefonu: 23 662 37 56 lub 885 904 989
Wniosek oraz niezbędne załączniki dostępne są : https://plonsk.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/organizacje
Za datę złożenia wniosku uznaje się datę stempla pocztowo lub datę wysłania internetowo za pomocą profilu zaufanego lub podpisu kwalifikowalnego
Wnioski złożone po terminie nie podlegają rozpatrzeniu
Urząd będzie informował o terminach kolejnych naborów
Wnioski można składać wyłącznie w odpowiedzi na ogłoszony nabór przez Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Płońsku