Wnioski przyjmowane będą w terminie: od dnia 21.04.2020 r. do dnia 04.05.2020 r.
Podstawa prawna: art. 15 zzb ustawy o szczegółowych rozwiązaniach związanych
z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2020 poz. 374 z późn. zm.)
O powyższe dofinansowanie mogą ubiegać się przedsiębiorcy posiadający status mikroprzedsiębiorcy, małego lub średniego przedsiębiorcy, którzy:
- prowadzili działalność gospodarczą przed dniem 1 marca 2020 r.,
- odnotowali spadek obrotów gospodarczych o co najmniej 30%, rozumiany jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym w okresie dwóch kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym ( po 1 stycznia 2020 r.) w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim,
- nie posiadali do końca trzeciego kwartału 2019 r. zaległości w regulowaniu zobowiązań podatkowych, składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Fundusz Pracy lub Fundusz Solidarnościowy,
- nie otrzymali i nie ubiegali się o dofinansowanie na ten sam cel z innych środków publicznych,
- nie spełniają przesłanek do ogłoszenia upadłości, o których mowa a w art. 11 lub art. 13 ust. 3 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe.
- zatrudniają pracowników (na podstawie umowy o pracę, umowy o pracę nakładczą, umowy zlecenia albo innej umowy o świadczenie usług).
- co najmniej 30% - w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 50% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy w odniesieniu do każdego pracownika,
- co najmniej 50% - w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 70% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy w odniesieniu do każdego pracownika,
- co najmniej 80% - w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 90% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy w odniesieniu do każdego pracownika.
- prowadzenia działalności gospodarczej przez okres na który zostało ono przyznane,
- utrzymania w zatrudnieniu pracowników objętych umową przez okres dofinansowania,
- przeznaczenia dofinansowania na koszty związane z wynagrodzeniami pracowników oraz składkami na ubezpieczenia społeczne od tych wynagrodzeń.
- W przypadku nieutrzymania w zatrudnieniu pracownika przez wymagany okres, przedsiębiorca zobowiązany jest do zwrotu dofinansowania bez odsetek, proporcjonalnie do okresu nieutrzymania w zatrudnieniu pracownika, w terminie 30 dni od dnia doręczenia wezwania starosty.
- W przypadku wykorzystania środków niezgodnie z przeznaczeniem, przedsiębiorca zobowiązany jest do zwrotu środków w części wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem w terminie 30 dni od dnia doręczenia wezwania starosty.
Elektronicznie składamy:
- wniosek wraz z załącznikami (załącznik nr 1 - Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19; załącznik nr 2 - Wykaz pracowników objętych umową wraz z 3 kalkulatorami: kalkulator spadku obrotów, kalkulator dofinansowania dotyczący osób zatrudnionych w ramach umów o pracę, kalkulator dofinansowania dotyczący osób zatrudnionych w ramach innych umów, np. zlecenia, o świadczenie usług ),
- umowę wraz z załącznikiem nr 2 do umowy (Oświadczenie o zatrudnianiu w danym miesiącu pracowników objętych umową, kosztach wynagrodzeń i należnych składkach)
o udzielenie pożyczki, prosimy, aby Wnioskodawca przed złożeniem tego wniosku opatrzył podpisem kwalifikowalnym każdy z ww. dokumentów.
Podpisane załączniki i umowę należy załączyć do wniosku.
W wersji papierowej składamy:
- wniosek wraz z podpisaną i opieczętowaną umową w 2 egzemplarzach w wersji papierowej należy przesłać za pośrednictwem poczty na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Płońsku, ul. Wolności 12, 09-100 Płońsk lub złożyć osobiście w zamkniętej kopercie do skrzynki podawczej znajdującej się w siedzibie Urzędu.
UWAGA – do wersji papierowej należy przesłać w wersji elektronicznej załącznik nr 2 do wniosku tj. trzy kalkulatory na jeden z poniższych adresów mailowych:
- aktywneformy@pupplonsk.org.pl
- rbuczylko@pupplonsk.org.pl
- ikoniec@pupplonsk.org.pl
Powiatowy Urząd Pracy w Płońsku zwraca się z prośbą o staranne i rzetelne wypełnianie wniosków
i dołączenie wymaganych załączników.
Wnioskodawca zostanie poinformowany o sposobie rozpatrzenia wniosku pisemnie, mailowo lub
w szczególnych sytuacjach telefonicznie i terminie zawarcia umowy.
Powiatowy Urząd Pracy nie ponosi odpowiedzialności za awarię powodującą brak dostępu do
platformy praca.gov.pl, niewłaściwie przesłane lub uszkodzone pliki.
Szczegółowych informacji na temat oferowanej formy wsparcia dla przedsiębiorców udziela nasz doradca p. Dariusz Grzelak pod numerem telefonu: 236623756 lub 885 904 989
Wniosek oraz niezbędne załączniki dostępne są : https://plonsk.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/wynagrodzenia
Za datę złożenia wniosku uznaje się datę stempla pocztowo lub datę wysłania internetowo za pomocą profilu zaufanego lub podpisu kwalifikowalnego
Wnioski złożone po terminie nie podlegają rozpatrzeniu
Urząd będzie informował o terminach kolejnych naborów
Wnioski można składać wyłącznie w odpowiedzi na ogłoszony nabór przez Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Płońsku