Ważna informacja dotycząca składania dokumentów elektronicznych

Print Drukuj

Na podst. art. 72 ust. 8 ustawy z dnia 20.03.2025 roku o warunkach dopuszczalności powierzenia pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wszystkie dokumenty wysyłane do Powiatowego Urzędu Pracy przez portal praca.gov.pl takie jak wnioski, oświadczenia, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia, dokumenty i pisma oraz cyfrowe odwzorowania dokumentów (dokumenty pobytowe cudzoziemca, skan paszportu cudzoziemca, potwierdzenie wniesienia opłaty do wniosku)  muszą być podpisywane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym. (każdy załączony dokument podpisany osobno).

Od 1 lipca 2025 roku została uruchomiona na  portalu praca.gov.pl funkcjonalność a tym samym obowiązek  przekazywania kopii umowy zawartej z cudzoziemcem do organu  wydającego  zezwolenie na pracę sezonową lub wpis oświadczenia do ewidencji oświadczeń.

Informacje o publikacji dokumentu